Sziasztok!
Bocs, hogy ide írok de még mindig gondom van az üzik elküldésével(írtam egy új témát,de nem találtam "elküld"gombot).Segítsetek....ereszt a benzincsapom,ezért volt a benzinszag ,meg valszeg az indítási gondok is melegen .Tud valaki esetleg új benzincsapot valahol?.....Javító készletet találtam, de 650-hez írják. Megegyezik a 650-es és az 1100-as benzincsapja méreteiben és felépítésben?
vaszkez írta:
Sziasztok!
Bocs, hogy ide írok de még mindig gondom van az üzik elküldésével(írtam egy új témát,de nem találtam "elküld"gombot)
Szia!
Ha megvan az új téma, akkor az ablak alatt,(ahova az üzit írtad) van két gomb. A jobb oldali lenyomásával hozhatod létre.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
Vettem javító készletet, majd valamelyik nap nekiugrok. Ha tudna valaki abban segíteni, hogy pontosan hol az a két csavar és leeresztő csonk az 1.1 karburátor úszóházán, ahol a benzint le tudom engedni, azt megköszönném!...a Service Manual rajzából nem jöttem rá!..esetleg fénykép valakinek?
Szia!
A 650-nél a leeresztés a karbi úszóházának alján található leeresztő csavarokkal, illetve a hozzájuk kapcsolódó kis csőcsonkokon keresztül megy. Az 1100-as is ilyen lehet.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
Biztos én vagyok bal..sz, de - mint írtam is - nem látom ,melyik lehet az? A csavar a csőcsonk oldalán, vagy alján van? Mekkora csavart keressek, vagy mekkora a csőcsonk? Az úszóház( úszóházak) melyik oldalán keressem?
A karburátorról van szó, így a benzincsapos leeresztés almás....a motor járatása addig, amíg le nem fullad a gép, pedig azért nem tuti, mert így nem fogy ki teljesen a benya az úszóházból. Amióta a benzinbe kötelező valamennyi bio üzemanyagot keverni, sokszor jelentkezik az a gond, hogy a nem mozgó, áramló üzemanyagból kicsapódnak egyes alkotók és olyan lerakódásokat produkálnak -többek közt az úszóház alján -amik később a fúvókák, vagy üzemanyag csatornák dugulását okozhatják. Ezért ajánlják a gyártók és én is ezért szeretném leengedni a benzint télre az úszóházból....de még mindig nem jelezte senki ,hogy melyik a leeresztő csavar és az úszóház melyik részén van ?...közületek senki nem csinálta még?...vagy nem divat és én se aggódjak emiatt?
Vaszkez én bevallom, hogy még soha nem engedtem le a karbiból a benyát, és nem is fogom csak ha nem kell valamiért szét szednem. Nem akarok hülyeséget írni ezért nem javasolok mást mint hogy használj Spurit, akkor nyugodtan elfelejtheted ezt a bütykölést. Egyébként sem hiszem, hogy jót tesz a karbinak ha minden tél előtt ki-be csavargatják akármelyik csavarját is. Esetleg még sem bízol a Spuriban akkor ha módod van rá havonta indíts be a mocit és frissül benne a nafta.
Szerintem itt senki sem csinálja másként, és nem is szokott problémája lenni senkinek a tavaszi indítással. Tudomásom szerint a benzinnek több mint fél év kell ahhoz, hogy szétessen ha egyáltalán van ilyen intervallum. Ha meg ha szétesett akkor meg mind 1, hogy a karbiban vagy a tankban történik mert onnan is leszívja az iszapot, ez az én szerény véleményem.
Igen, a technika vívmányait élvezve "gondtalan életet" élhettek a fiatalabb vasakkal. De lemaradtok arról az élvezetről, amit az igazi vasak nyújtanak ( pl.leeresztő csavar keresése az úszóházon...)
Na akkor keresgélj csak tovább ha ennyire fontos neked ez a művelet, de akkor a gumikon is könnyíthetnél mert minek feszítse őket a nyomás egész télen!
A karbi alján látsz egy kis csőcsonkot. Ahhoz tartozik egy csavar (kereszthornyos) ezt ha kilazítod, akkor kifolyik a benya az úszóházból. Persze egy ks csövet azért illik feltenni a csonkra...
A kép csak minta, az 1.1 karbija eltérhet, de a lényeg ugyanaz.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
Köszi, ma délután megkeresem, az tuti. Ilyesminek képzeltem én is, de nincs látható csőcsonk a karbi alján...úgy gondolom, valami zsákfuratban lesz...egy biztos, olyasvalami kell, amire csövet lehet illeszteni, mert ennek segítségével kell az úszóház szinteket is ellenőrizni
Megvan a leeresztő és le is engedtem a benzint. Nem az a klasszikus leeresztő csonk volt. Esetleg ha valaki úgy dönt, hogy szintén leengedi a naftát az úszóházból, akkor légszűrőház és a másik oldalon króm dekli le, és a légszűrő felőli oldalról lehet látni a leeresztő csavarokat ( a karburátor fűtés vezetékei mellett ).
Lehet,hogy én" lihegtem túl" ezt a dolgot, de szeretem megismerni és rendben tudni a motoromat. Mivel a kezelési utasítás ezt ajánlotta, úgy véltem. nem árt, ha megcsinálom. Bár ez előtt egy 535-öm volt ( és annál is ezt ajánlotta a kezelési útmutató ), annak én sem engedtem le a benzint, hanem időnként megjárattam a motort. ennek a vasnak csináltam egy szerelő-tároló állványt ( galériában látható) és ezen nem akarom beindítani a rázkódás miatt, le-föl emelgetni meg nem esik jól....így alakult ki bennem, hogy leeresztem a benzint. Nekem 18 éves koromtól mindig volt valamilyen motorom ( P20, P21, 175 CZ, 250ETZ,stb.), azokat simán én is úgy teleltettem, mint te, mondjuk nem emlékszem,hogy volt-e egyáltalán az úszóházukon leeresztő csavar....Ezt a Dragot nagyon szeretem,bár még csak 1500 km-t tudtam menni vele az ősszel és próbálom annyira karbantartani, amennyire csak -lehetőségeimhez képest -tudom.
vaszkez írta:
Igen, a technika vívmányait élvezve "gondtalan életet" élhettek a fiatalabb vasakkal. De lemaradtok arról az élvezetről, amit az igazi vasak nyújtanak ( pl.leeresztő csavar keresése az úszóházon...)
Hát ha ez az élvezet, tavasszal eladom.....
Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
Mindig is két táborra oszlott ilyen szempontból a motoros világ: az egyik csak használja a másik szereti megismerni és ha kell, javítgatni is a vasat, amin ül. Számomra a tél erről szól, ilyenkor lehet átnézni, karbantartásokat megcsinálni, vagy azokat a dolgokat elkészíteni, amit tavasztól őszig eltervezek. Én úgy vagyok vele, hogy nem árt ha tudom, mi van a se...m alatt és az se nagy baj, ha legalább nagyjából tudom, hogy működik