image Hozzászólások image
 
DragStar Klub Hunland :: Műszaki részleg :: Hajtómű
Ki van itt? 1 vendég
 Téma nyomtatása
Olajcsere
Wolfati
#1 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 14. 23:14:43
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Esedékessé vált az olajcsere.
Más fórumok, információs oldalak, illetve a karbantartási utasítás áttanulmányozása után a választottaim:
Castrol Act Evo 4T 20W50 (természetesen ásványi) a motorba,
Castrol Differential EPX 80W-90 API GL-5 a hátsó kihajtásba.

A gyári karbantartási útmutató API GL-4 szintet ír elő, illetve megjegyzi, hogy API GL-5 illetve GL-6 szint is tehető bele. Így maradtam ennél az olajnál.

Felmerült még a Repsol márka. Valakinek ezzel van tapasztalata?
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#2 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 18. 19:42:52
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Megvolt az olajcsere.
Kb 1 órámba telt, de kellő bemelegítés után kicsavartam az utolsó csepp fáradt olajat is a blokkból. Amíg kicsepegett, lecseréltem a hátsó hajtás olaját is.
Az olajszűrő-csere volt a legtrükkösebb. A cél: minél kevesebb olaj menjen mellé.
Szerencsére nem kellett levennem a kipuffogót, mert hozzáfértem az alsó imbusz csavarhoz is.
A lényeg, hogy sikerült minden. A bejáratás utáni próbaút érdekes volt. Érezhetően könnyebben futott a gép. Az első sebességi fokozatot kisebb csattanással vette be, illetve a leállításnál is elmaradt a csattanó hang.
Szóval a lényeg: minden rendben!
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#3 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 22. 23:00:08
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

riby!
Azt elfelejtettem hozzátenni a történethez, hogy nekem a 650-es változatom van.
Ennél -ha szűkösen is- hozzá lehet férni.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#4 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 23. 11:15:13
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Ja-ja a 650-nél nó probléma simán odaférni, de az 1.1-nél mindenképp oboa van mert a kidörrentőt lekő kapnyi, sőtt a én még a trepnyit is lelazítottam. egyszem
 
Wolfati
#5 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 23. 20:28:14
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Kérdésed a megfelelő topicba áthelyezve!
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#6 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 14:29:33
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

650 olajcsere!
YouTube Videó
 
Giorgio
#7 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 15:39:16
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

1.1 olajcsere!
YouTube Videó
 
Giorgio
#8 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 15:41:47
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Külső olajszűrő beszerelése!
YouTube Videó
 
Wolfati
#9 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 21:06:48
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

V2 + léghűtés = Castrol ActEvo 20W-50
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#10 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 22:18:38
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Rezső Smile nem a bicskán van a hangsúly Frown heee hanem a megoldásonWink
 
Giorgio
#11 Hozzászólás nyomtatása
2012 március 31. 22:27:40
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Ja a repsolt én is kipróbáltam a 650-nél és azt kell mondanom, hogy alig vártam az olajcserét mert elégé szelephangja lett tőle meg a váltásnál a kuplung lamellák se szerették.
No meg nem csak a 20w-50 amit lehet használni de erről nem akarok vitát nyitni, úgy is mindenki a tudása szerint a legjobbat szeretné nyújtani a mocijának.Wink
 
Giorgio
#12 Hozzászólás nyomtatása
2012 április 01. 10:38:03
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Srácok bevallom én évek óta szintetikus castrol actevo 10W-40 használok és szereti a mocim, kicsit drágább mint az ásványi de nem a semmiért!
Köztudott ezek az olajok sokkal többet tudnak mint az ásványi, úgy minőségbe mint szavatosság intervallumba, az előírt 10 000km meg se kottyan neki de az ásványit ildomos 5000km után lecserélni és ekkor az árkülönbség máris kompenzálódik.
Azt mondják az öregebb V2-eseknél csúszhat a kuplung a szintetikus olajtól, ez valóban így van mert a lamellák anyagszerkezete nem szereti, de nálunk nem okoz gondot mert a mi motorjaink már korszerűbbek. Erről mindenkit biztosíthatok mert én nem is használtam ásványit se a 650-nél se a 1100-nél, lehet ez most sokakat meglep de ha összefutunk meg lehet hallgatni a hangszert!Wink
A repsolra visszatérve én úgy hallottam, hogy a versenygépeknél szeretik jobban de futamonként le is cserélik mert magas kenés mellet rövid élettartammal rendelkezik.

A megkövezés előtt mondom, hogy ez csak az én magán véleményem és nem szent írás!!!Cool
D R A G
S T A R
K L U B
 
Giorgio
#13 Hozzászólás nyomtatása
2012 április 19. 20:18:26
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Pisti akkor köszöntelek a szintetikus táborba, és téged is Chopperes!!!Kocc
D R A G
S T A R
K L U B
 
Wolfati
#14 Hozzászólás nyomtatása
2012 április 20. 18:59:59
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Asszem én is maradok a gyári ajánlásnál. Ásványi. Ha minden évben le kell cserélni, akkor lecserélem. Ennyit mindenképp megadok a kicsikémnek.Virág
Szerkesztette: Wolfati - 2012 április 20. 19:00:43
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#15 Hozzászólás nyomtatása
2012 április 20. 23:24:12
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Itt egy kis infó, szerintem mindkét olaj jó csak döntés kérdése az egész!
(10W-40)
A Castrol Act>evo X-tra 4T magas teljesítményszintű motorolaj. Speciális adalékcsomagja meggátolja a magas hőmérsékleten képződő lerakódások kialakulását és megbízható védelmet nyújt a kopással szemben. Ezzel a tartósan magas terhelés és a gyakori rövidtávú forgalom mellet is tiszta marad a motor, a csúcsteljesítmény bármikor rendelkezésre áll.
A Castrol Act>evo X-tra 4T a Castrol Trizone technológiájával készül, így a motor, a váltó és a kuplung kifogástalan védelmét egyaránt biztosítja.
Az Act>evo X-tra 4T a korszerű négyütemű motorkerépkpárok rendkívül széles köréhez alkalmazható motorolaj.

Tulajdonságai és előnyei
A léghűtésű motorok magas üzemi hőmérsékletén is kifogástalan védelmet nyújt
A Trizone technológia biztosítja a motor, a váltó és kuplung védelmét
Magas hőmérsékleten megőrzi kiváló tulajdonságait
Minimális olajfogyasztást biztosít
A katalizátorral felszerelt motorokhoz is alkalmas.
Fizikai-kémiai tulajdonságok
SAE besorolás: 10W-40
Viszkozitás 40°C-on: 98.0 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 14,0 mm2/s
Viszkozitási index (VI): 152
Sűrűség (15°C-on): 875 kg/m3
Lobbanáspont: 180°C
Dermedéspont: -18°C

(20W-50)
A Castrol Act>evo GP 4T magas teljesítményszintű, speciális kopáscsökkentő adalékokat tartalmazó motorolaj. Speciális adalékcsomagja meggátolja a magas hőmérsékleten képződő lerakódások kialakulását és megbízható védelmet nyújt a kopással szemben. A motor könnyen indul, az olajfogyasztás minimális mértékű marad.
A Castrol Act>evo GP 4T ötvözi a Castrol Trizone technológiáját a kivételes kopással szembeni védelemmel, így a motor, a váltó és a kuplung kifogástalan védelme mellett a motor hosszú élettartamához is hozzájárul.
Az Act>evo GP 4T a korszerű négyütemű motorkerépkpárok rendkívül széles köréhez alkalmazható motorolaj.

Tulajdonságai és előnyei
Speciális adalékai az indítás pillanatától kifogástalan védelmet nyújtanak.
A Trizone technológia biztosítja a motor, a váltó és kuplung védelmét
A teljes olajcsere ciklus során megőrzi kedvező tulajdonságait
Minimális olajfogyasztást biztosít
A katalizátorral felszerelt motorokhoz is alkalmas
Fizikai-kémiai tulajdonságok
SAE besorolás: 20W-50
Viszkozitás 40°C-on: 180.0 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 19,0 mm2/s
Viszkozitási index (VI): 120
Sűrűség (15°C-on):888 kg/m3
Lobbanáspont: 210°C
Dermedéspont: -24°C
D R A G
S T A R
K L U B
 
Wolfati
#16 Hozzászólás nyomtatása
2012 július 31. 22:00:45
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Viktor!
Katt ide: http://www.manual...e.info.zip
Ha jól tudom, akkor a 125-ös és a 250-es hasonló.
Belenéztem a használatiba, és találtam képet a szűrőcseréről.
Remélem segít.
Szerkesztette: Wolfati - 2012 július 31. 22:02:39
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#17 Hozzászólás nyomtatása
2012 július 31. 23:09:00
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Szia!
Kicsit gyorsabb voltam...Grin

A csere a szokott módon:
Olaj leereszt, jól kicsöpögtet, majd a használatiban látható módon a blokk jobb oldalán található, három inbusz-csavarral rögzített kupak alatt találod a szűrőt. Visszaszerelésnél fontos, hogy az O-gyűrűket is kend be friss olajjal a jobb tömítés miatt.
Ha sikerült, oszd meg velünk.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#18 Hozzászólás nyomtatása
2013 július 16. 13:39:33
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Az a sok fránya tükrös króm...
GrinGrinGrin
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#19 Hozzászólás nyomtatása
2013 július 16. 20:57:09
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

istvan írta:
Utána olvastam egy csomó helyen és ara jutottam hogy a motorom évjárata miatt is neki a 20w50 Castrol jó.


MITCSINÁLTÁL?! Juj Azt meg, hogy értsük? csak nem olvasgattál? hát az ártalmas is lehet a számodra, óvatosan azokkal a betűkkel Istikém! Grin
D R A G
S T A R
K L U B
 
Vaszkez
#20 Hozzászólás nyomtatása
2014 február 12. 12:59:56
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Barbiee!

Motor olaj: 15W-50 SAE API SG/ JASO MA telkjesítmény szintű, 3-4L( 3 elég szokott lenni még szűrő cserével is)

Differenciál mű: GL-4, GL-5 teljesítmény szintű,75,vagy 80W-90 olaj, kb.0,3DL

Fékfolyadék: DOT 4, 0,5L-ből elejét, hátulját le lehet cserélni

Olaj márkákat direkt nem írtam, de a Castrol-lal vigyázz, ezt hamisítják a legtöbbet!
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Ugrás a fórumra:
 
imageimage
image Hasonló témák image
 
Téma Fórum Válaszok Utolsó üzenet
Olajcsere Hajtómű 4 2017 október 17. 20:16:55
 
imageimage
image image