image Hozzászólások image
 
DragStar Klub Hunland :: Műszaki részleg :: Hajtómű
Ki van itt? 1 vendég
 Téma nyomtatása
Meghajtás
Giorgio
#1 Hozzászólás nyomtatása
2012 április 24. 21:56:43
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Dragrider írta:
Sziasztok,

Bocs, hogy ide írom, de úgy látom, ez "pörög" itt a legjobban.

Találkozott már valamelyikőtök olyan esettel, hogy a hátsó kerékagyra szerelt belsőbordás tárcsáról a tányérkerék 25.000 km alatt ledarálta a bordákat?
Ja, és ráadásul 650 Classicról van szó, ami azért nem egy lóerőgyár...
KO

D R A G
S T A R
K L U B
 
Wolfati
#2 Hozzászólás nyomtatása
2012 június 18. 20:19:35
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Szervízben, hosszas szöszmötölés és hümmögés után azt mondanák: CSERE!
Szerintem be kell állítani rendesen.
De. Mindig az a de...
Ha alig emelt ki, akkor bizony a bovden tényleg megnyúlt, és még az sem kizárt, hogy elszakadt pár szál benne.
Így én is azt mondanám: CSERE
Szerintem. De én csak egy felhasználó vagyok...smileyride
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Vandor
#3 Hozzászólás nyomtatása
2012 július 16. 17:59:31
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1794
Regisztrált: 2012.03.24.

Pisti!Szerintem ha állítottál és még mindig nem jó,jobban jársz ha cserélsz.Pocsék dolog útközben ledögleni.De ez csak egy ötlet.
"Nem attól vagy szabad, hogy azt csinálsz amit akarsz, hanem attól , hogy nem kell megtenned azt, amit nem akarsz!
Yamaha XVS 1100 A
 
Giorgio
#4 Hozzászólás nyomtatása
2012 július 17. 09:27:02
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Pisti szerintem is ott kuplung csere lesz ahogy Laci írta!
Egyébként nem szabad tökig becsavarni azt a csavart mert így teljesen kiemeled a kuplung lamellákat, viszont kifelé csak addig tekerd amíg össze nem fekszenek és a kuplung kart meghúzva 2mm lógás után megmozdulnak a lamellák, vagy is szétnyit a kuplung.
Remélem nem zavaros amit írtam!Cool
D R A G
S T A R
K L U B
 
Wolfati
#5 Hozzászólás nyomtatása
2012 július 30. 07:49:56
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Barbie, és mindenki!
Kuplung lamella készlet elfogadható áron:
http://www.pinkmo...mellak.htm

Töltsd le az árlistát, keresd ki az XVS 1100 /650, majd csodálkozz...
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#6 Hozzászólás nyomtatása
2012 augusztus 25. 16:17:25
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Anita!
A kérdésedet áttettem a fék-témakörbe.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#7 Hozzászólás nyomtatása
2013 augusztus 11. 19:15:49
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

attis78 írta:
Üdv!

Kuplung bowden beszerzés 650-re??? Ötlet????

Kösziiiiiiii


Ötlet: http://www.bazism...temid=4445
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#8 Hozzászólás nyomtatása
2014 április 03. 09:58:36
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Ha esetleg van rá lehetőséged:
e-bay

http://www.ebay.c...p;_sacat=0


Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Vaszkez
#9 Hozzászólás nyomtatása
2014 április 03. 20:17:45
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Uraim!

Csak a pontosság kedvéért....nem minden kerék kiszereléskor, hanem évente és/vagy 6000km futás után tisztítás, zsírzás (Service manual) book
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Vaszkez
#10 Hozzászólás nyomtatása
2014 április 04. 17:30:22
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Inandi!

Olyan biztos kevés van, meg olyan is ,aki utána olvas....annál több, aki utólag csodálkozik...Régi igazság, hogy a dolgokkal foglalkozni kell, vagy a tulajnak, vagy valakinek, akiben megbízik.Ebben különbözik alapvetően a karbantartás a javítástól. Csak manapság, ha valaki túrja a mocit, sokszor az a reagálás, hogy minek azt, más se szokta, nem volt még vele ilyen baj még senkinek,stb...pedig:aki majmot vesz, banánt is vegyen hozzá....
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Giorgio
#11 Hozzászólás nyomtatása
2014 április 04. 21:19:01
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

GrinGrinGrin
Vaszkez verhetetlen! Yeah
D R A G
S T A R
K L U B
 
Giorgio
#12 Hozzászólás nyomtatása
2014 április 22. 20:54:38
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Szia Chopperes, kicsit bővebben írnál a mesterről és a mutatványról, lehet sokaknak segítenél vele! Wink
D R A G
S T A R
K L U B
 
Vaszkez
#13 Hozzászólás nyomtatása
2014 május 04. 19:45:26
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Jenő!

Méretet nem tudok, de a service manuál alapján egy körmös kulcs kell, ami a kúpkerék csapágyát húzhatja be.....nem látom a robbantott ábrán tisztán, hogy van-e valamiféle "roppantó gyűrű" a csapágy előtt, vagy csak simán egy menetes tárcsa ( ehhez kell a körmös kulcs) feszíti a csapágyat és állítja be a hosszirányú hézagot a difinél.....majd egyszer szétszedem.A you tube-on találsz videókat a véghajtásról Shift drive... így keress rá!
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Vaszkez
#14 Hozzászólás nyomtatása
2014 május 05. 17:34:49
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Röviden a meghajtásról...
Először is annyit, hogy amit korábban írtam, miszerint 6000 km után a "Service Manual" is előírja a kardán zsírzását, hülyeség!...igaza volt azoknak, akik akkor is kételkedve fogadták! Rohadtul rosszul emlékeztem és nagyon összekevertem egy másik dologgal...szóval elnézést mindenkitől, de ezt benéztem....ez jó hír!(nektek!) Viszont rossz hír, hogy a kolléga problémája a 650-es difivel létező és sajnos többeknél is előfordult már. Itt a kardán difi felé eső vége majdnem olyan bordás kialakítású, mint a váltó felőli. A kúpkerék tengelye szintén bordázott és ezt a kettőt köti össze egy belső bordázatú csúszóhüvely, ami zsír hiányában könnyen kiverődik és elnyalja a bordákat ( gyönyörű videók vannak róla a you tube-on).Ezt néha kenni kell, de véleményem szerint -nem láttam, csak gondolom - ehhez nincs szükség a speciális körmös kulcsra, mert azzal a kúpkerék csapágyát pozicionáljuk ( hézag a kúp - és tányérkerék között ) és nem valószínű, hogy egy időszakos zsírzásért ezt bontani kellene....a kollégánál valószínűleg a kúpkerék tengelyének a bordázata, vagy a menetes rész is sérülhetett és ezért vált szükségessé a kúpkerék kibontása, amihez a körmös kulcsot le kellett gyártani.
Másik jó hír viszont, hogy az 1100-nál a kardán difi felőli vége teljesen más kialakítású és itt nem áll fenn ez a veszély, bár a H kerék kiszerelését és a kúpkerék ház 4 csavarjának kioldását követően lehet ide zsírt juttatni.Ismétlem, nem szedtem szét egyik típust sem, csupán az összeállítási rajzait néztem meg és ez alapján írom, amit írok. De hogy ne legyen a kételkedőknek emiatt álmatlan éjszakájuk, felhívtam ma Surit és váltottam vele pár szót az elképzelésemmel kapcsolatban. Ő is megerősített, hogy jól gondolom a dolgot....650-előfordul, 1100-nál nem jellemző. Hát röviden ennyi....
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Giorgio
#15 Hozzászólás nyomtatása
2014 május 28. 19:36:05
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

chop
D R A G
S T A R
K L U B
 
Giorgio
#16 Hozzászólás nyomtatása
2014 június 03. 20:22:56
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Ja-ja egy kis kapartatás csodákra képes!
D R A G
S T A R
K L U B
 
Ugrás a fórumra:
 
imageimage
image image