Tudom, vannak páran a csapatban, akiknek a tél csak annyiban különbözik a többi évszaktól, hogy jobban fel kell öltözni, ha motorozni megy...mert MEGY!....de jó néhányan ilyenkor már leteszik a vasat a tavaszi első meleg napsütésig. Néhány jó tanács, amit bizonyára mindenki ismer, mégis hajlamos elfeledkezni róla:
- tankoljuk tele a tankot, de az úszóházat ürítsük ki ( legjobb a leeresztő csavarok segítségével leengedni a naftát, de ha ez macerás, az is beválik, ha beindítjuk a motort, bemelegítjük kicsit, majd elzárjuk a benzincsapot és addig járatjuk a motort, míg le nem áll magától)
- ha a motor fűtött, fagymentes helyen van, az akkut benne hagyhatjuk és ha van csepptöltőnk, kössük rá és akár egész télen úgy hagyhatjuk. Ha nincs csepptöltőnk, akkor a téli pihenő alatt legalább egyszer ellenőrizzük a töltöttségi szintet és ha kell, töltsük fel ( szezon előtt mindenképp ajánlott!).
- ha a motor fagyveszélyes helyen lesz, akkor az akkut mindenképp érdemes kiszerelni és száraz, hűvös , de fagymentes helyen teleltetni. A leállás alatt 1x, de szezonkezdet előtt mindenképp érdemes feltölteni.
- a gumikat fújjuk fel az előírt értékekre, ha van rá mód, a motort helyezzük bakra, hogy a kerekek és a rugózás tehermentesüljön. Ez azért is előnyös, mert ebben a helyzetben az első telók is tehermentesülnek, nem úgy, mintha oldal sztenderen hagyjuk a motort.
- a motort mossuk le langyos, tisztítószeres vízzel, alaposan öblítsük le, majd ha lehet, fúvassuk le levegővel ( ha erre nincs mód, hagyjuk alaposan lecsöpögni a vizet), majd töröljük szárazra. A "kasznit"
érdemes valamilyen vax-al áttörölni, a gumikat gumiápolóval, a bőr felületeket pedig bőrápoló szerrel( baba olaj, szilikon, vagy kimondottan erre a célra készült bőr ápoló). A motoros bőr cuccokat( nadrág, dzseki és cipő/csizma) is érdemes tisztítás után bőrápoló szerekkel lekezelni. a krómozott fém felületeket króm tisztítóval lehet kezelni, de a krómozott műanyag felületekre érdemesebb Pl.CIF Inox tisztítót használni.
- ha megvolt az éves futásteljesítmény (kb.6000 km) érdemes elvégezni az olajcserét is, mert a hosszú leállás alatt a szutyok nagyon le tud tapadni a motor belsejében és a tavaszi olajcserénél nem tud kellőképpen fellazulni, ezért jelentős része nem fog kiürülni az olajjal....ezért inkább cseréljünk olajat és a friss olajban álljon a vas télen..
- kisebb karbantartásokat is el lehet ilyenkor végezni Pl índítő motor karbantartása, de ezt mindenki saját belátása és lehetőségei szerint döntse el
Végezetül segítség képen figyelmetekbe ajánlanám ( EZ ITT NEM A REKLÁM HELYE !!! ) a már sokatok által ismert , prémium kategóriának minősített GULF 4T motorkerékpár olajakat, melyből előzetes jelzésetek alapján az évadzáróra tudok hozni magammal, illetve ne feledjétek el kihasználni a METABOND termékek jótékony , élettartam növelő hatását sem!
Tájékoztatásul egy-két ár:
-GULF 15-50 4T motorolaj Br.1800Ft/L
- METABOND 4T mkp adalék Br.9100 Ft/ flakon_két kezelés, azaz 12000Km.
- METABOND ECO szgk. adalék Br.9100 Ft/ flakon_egy kezelés,
- METABOND Megalene, vagy Megasele ( benzin/dízel) üzemanyag adalék 5500
a METABOND termékekről bővebben a www.metabond.hu oldalon
a termékeket természetesen számlával együtt hozom, ezért szükségem lesz a számla készítéséhez az adataitokra...név,cím,stb.
Akit érdekel, keressen a 20/341-7660 számon, vagy itt az oldalon ....
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess