Fékkel kapcsolatos téma tudom, hogy nem éppen ide illik, de nem tudom, hová írhatnám máshova.
Az lenne a kérdésem, hogy előfordulhat, hogy kb. másfél hónap állás után (sajnos műtét következtében nem volt lehetőség motorra pattanni), beáll a fék? Konkrétan menet közben az első fék beállt, és kénytelenek voltunk az első leállási lehetőségig így menni. Persze a tárcsafék teljesen felmelegedett.
Aztán a féktárcsánál lévő kis légtelenítőnél engedtünk ki egy kis olajat, utána rendbe jött. Lehetséges, hogy a hosszú állás okozta, illetve nagy kárt okozhattunk azzal, hogy néhány métert így tettünk meg?
Előre is bocsánat, ha esetleg a kérdés egy kicsit bugyuta, de sajnos nem nagyon értek hozzá
Mivel én is csak ugatom a témát, csak tippelni tudok.
A leírásod alapján a fékkar visszaengedése után nyomás maradt a fékkörben, és ez odanyomta a pofákat a tárcsára. Kis olajleeresztéssel fesztelenítettetek, és a pofák visszahúzódtak.
Ezek szerint a nyeregben lévő rugók jók. Akkor marad a tartály a fékkarnál. Én ott keresném a bibit.
De biztos van okosabb ötlet is, mint az enyém.
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
Nyha, ma cseréltem az első fékbetéteket, 1 óra alatt kényelmesen megvolt sikamikával együtt. Érdekesség, hogy nem egyformán kopott mind a 4, ebből 3 még bírta volna!
D R A G S T A R K L U B
Barbie írta:
És mennyi km volt a betétekben Gyuri?
Barbi kb. 21000km de ez szerintem függ attól is, hogy mennyit van használva hegymenetre szerpentinen a moci, igaz azért ott is lehet némileg kímélni a betéteket motor fékkel.
D R A G S T A R K L U B
A tárcsa futó felülete "tükröződik" kissé, igy jó esetben láthatod a mellette elhelyezkedő betétek állapotát, illetve azt, hogy látni- e még a kopáshatárt jelző bemarást a betéten (amit a Wolfati által feltett képen az új betéten is láthatsz). Remélem érthető(b.
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
Hét a hátsó fék esetében lukingolhatsz rendesen, nem igen fogsz látni semmit a tárcsában....amit írtam, az elsőnél működhet.
Kopásjelző: az Ati által felrakott kép első betét, István egy Amerikában a V Starokhoz használt márkát fényképezett, amin nincs bemarás.Ilyen is van. Nekem hátulra Nissin betétek kerültek, azon pl. volt kopásjelző....
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
Gyuri!
Bocsánat, de egy fékbetétet mindig akkor kell cserélni, mielőtt "elkopik"
Később már elég balesetveszélyes...
..persze értem én, volt még rajta bőven!
Szerkesztette: BigZso - 2013 július 03. 20:57:06
BigZso