Sziasztok!
Most, hogy nyaralok, gondoltam összeszedem minden bátorságomat, és összeszinkronizálom a karburátorokat.
Előszedtem Lesbat kitűnő írását (a letöltések között megtalálható) és megépítettem a házi szinkron numeró 1-et.
Ilyen lett: YouTube Videó
Igazándiból ez nekem nem jött be, sokszor majdhogynem a karbiba visszajutott a csőből a folyadék.
Ugyanakkor nem volt elég hosszú a csövem, így nagyon izgága volt a folyadékoszlop.
Aludtam rá egyet, majd következett a második kísérlet.
A hozzávalók:
- 2db befőttesüveg
- 3m cső (5mm belső átmérő)
- gumiám paszta (vagy bármien tömítő paszta)
- ablakmosó folyadék.
Bocsánat az okoskodásom miatt, de szerintem a folyadék tömege, valamint a két edényt öszekötő cső "csekély" átmérője miatt
a "mérési pontosság" megkérdőjelezhető.
Ati pihegett is egy kicsit az első vidiben a demonstráció után
Az eszköz szép és működik még az is lehet, hogy én tévedek
Egyébként szép munka volt! Köszönjük!
BigZso
Most utálni fogsz, de két dologra felhívom a figyelmed:
1, a befőttes üveg méreténél fogva 1mm szinteltérést észre sem veszel, de ez az 5mm átmérőjű műanyag csőben a sokszorosa lesz, ami nem jó....egyszóval, a módszered ötletes, de rendkívül pontatlan, ne bízz benne!
2, ne használj ablakmosó folyadékot, vizet,stb...szigorúan csak 2ütemű motorolajat (pl.Arol 2T), mert ha ebből véletlenül be is jut a motorba egy kevés, gond nélkül kidolgozza, legfeljebb kicsit füstöl
Csináld úgy, ahogy lesbat leírta, de hosszú csövet használj ( enyém kb.5m). Indításkor szorítsd el kézzel mindkét henger csövét, és ha már jár a motor, akkor engedd ki lassan, így mindjárt látni fogod, hogyha valamelyik henger nagyon megszívja a folyadék oszlopot a csőben. Állítás a csavaron valamelyik irányba és újra indítás...ha még gyorsabban, még jobban megszívja a folyadékot, akkor rossz irányba tekertél a csavaron, ekkor állítás másik irányba...ha jobb lett, akkor finomítás addig, míg alapjáraton a két csőben a folyadék oszlop magassága egyenlő nem lesz. Ha nem akar beállni, akkor szívócső, szívókönyök kirepedezés, vagy karbi membrán kezdő lyukacsosodása a valószínű. Én magamnak állítom így, Suri rámért műszerrel, mindössze 0,1 bar különbség volt a két henger között..
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
Vaszkez!
Esélyed nincs, hogy útáljalak.
Unatkoztam, ezért csináltam.
Ez már csak kontroll volt, mert korábban egy autószerelő barátomnál vákummérővel belőttük.
Izgatott a dolog, ezért próbáltam ki ezeket.
Az üveges változatnál a szívócső felé menő csövek a kupak legtetején voltak rögzítve. A folyadékkal csak az áthidaló cső találkozott. Az ablakmosó a színe miatt volt lényeges.
Utánanéztem, hogy mekkora kiadás lenne egy saját műszert építeni.
Vákum mérő órát lehet kapni kb 2500Ft áron. Csatlakozók+cső kell még.
Ez még belefér a kísérletezésbe. szerintem menni fog.
Akkor fogok egy újabb beszámolót készíteni.
Szerkesztette: Wolfati - 2013 június 27. 22:30:14
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
Köszönöm a jótanácsokat.
Azt el is felejtettem írni, hogy első - deszkás - menetnél 2T volt a folyadék.
Végül úgy döntöttem, hogy belevágok a mérőórás kísérletbe. De azt majd csak jövő hónapban.
Pl.: http://www.pneupl...o_also.htm Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
attis!
tekintsd meg Lesbath gondos munkáját az talán segíthet!
megtalálható: főoldal, navigációs menü (baloldal) letöltések, szerelési kisokos, Karbi szinkron
Igaz ez 1100-es leírás, de gyanítom, hogy ez alapján talán a 650-el is boldogulsz.
sok sikert hozzá!
ha valaki tud pontosabb infót, türelem az is itt lesz hamarosan
BigZso
Ez a vidi tökéletes útmutatást ad, ez alapján mindent megtalálsz, mi hol van......a beállítást pedig úgy csináld, ahogy a srác mondja
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
Az én tapasztalatom az 535-ös és a drag esetében is az volt, hogy az első henger kipufogó szelepénél kellett egy kis korrekció...túl könnyen jött ki a hézagmérő, valszeg pont a felső határérték közelében volt a hézag.Én mindig a kezemmel megmozgatom állítás, ill.ellenőrzés előtt a himbát, hogy érezzem, van-e hézag,...hiszen ha nincs, az nagyobb gáz, mint ha van, de esetleg nagy. Mivel a szívót 0,10-el, a kipufogót 0,15-el ellenőrzöm, mindig ki van hajtva a 0,05-ös és a 0,20 -as is. Csak kíváncsiság képen szívónál elsőnek a 0,05-t teszem be ( ha érzek az ujjammal kottyanást, vagyis hézagot), ha ez bemegy, akkor már valószínűleg nem támaszthatott ki nagyon a szelep még nagyobb hajtás után sem. Jön a 0,10-es...ha könnyen bemegy, akkor mindjárt megnézem a 0,15-t is! Ha ez is beesik, akkor alaposabban el kell gondolkodni, hogy a nagy hézag esetleg a fészket megdolgozta-e?...érdemes henger tömítettség vizsgálatot csinálni, ha van rá mód...Ha a 0,10-es húzósan megy be és ki, akkor jó, de gyakorlatban mindig fellazítom, közé teszem a 0,10-t és addig állítom, amíg jó húzósan tudom csak kihúzni, de vissza már nem tudom tenni...a 0,05-el újra csekkolom, annak könnyen közé kell mennie!..ha nem, akkor szoros lett és újra kell ismételni az állítást. A kipufogót ugyanígy csekkolom...0,10, majd a 0,15 és ha begy, akkor a 0,20...a procedúra u.az, mint a szívónál. A jeleknek egyezniük kell a generátor házban és a vezérmű fogaskeréknél is. Kisebb mértékű lánc kopás, vagy nem kellő előfeszítés okozhatja azt, hogy nem teljesen fedi egymást a két jel a vezérmű fogaskeréknél, de olyan, hogy nem látni jelet, csak akkor lehet, ha 180 fokkal elforgattad a főtengelyt, vagy rossz hengert nézel. A menetirány szerinti első henger a dragnál a kettes számú henger és a menetirány szerinti hátsó henger az egyes számú...mármint gyújtás és szelepbeállítás szempontjából!
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
1, szelephézag: a generátor rotoron alapvetően 3 jel van, " TI" ez a hátsó, azaz 1.sz.henger felső holtponti beállító jele. Van egy " I " ez az első, azaz a 2.sz. henger felső holtponti beállító jele. ezenkívül van egy leginkább "H"betűre hasonlító jelölés, ami a gyújtási időpontok stroboszkópos ellenőrzéséhez van.(Service manual 3-7.)
2, karbi szinkronnál alapvetően az alapjáratot ellenőrizd, ha itt jó, az már fél siker. Gáz fröccsözni nem érdemes, helyette inkább próbáld meg egyenletes emelt fordulaton tartani. Ha itt lesz némi eltérés( 5-6mm belső átmérőjű műanyag csőnél kb.max.4-5cm), ez még nem gáz. Ha ettől sokkal több, vagy változik, tehát hol az első henger, hol a második megy el, akkor valószínűleg tömítettségi problémák, vagy kezdő membrán hiba lesz szerintem..Ja, lényeges, hogy meleg motornál végezd az ellenőrzést!
3, dúsítás: az úszóház egyik oldalán találsz egy U alakú bemélyedést és ott lesznek az állító csavarok. Kb. 3-3 1/2 kihajtás bentről számolva
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
Jenő!
gyere haza, ha végeztél az ellenőrzéssel majd visszamész
esetleg Ati is besegít, hogy gyorsabban menjen
karácsonyra mindenki karbiszinkron állítást kap!
Szerkesztette: BigZso - 2013 november 10. 19:35:49
BigZso