image Hozzászólások image
 
DragStar Klub Hunland :: Műszaki részleg :: Hajtómű
Ki van itt? 2 vendég
 Téma nyomtatása
Házi karburátor szinkron
Wolfati
#1 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 15:03:24
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Sziasztok!
Most, hogy nyaralok, gondoltam összeszedem minden bátorságomat, és összeszinkronizálom a karburátorokat.
Előszedtem Lesbat kitűnő írását (a letöltések között megtalálható) és megépítettem a házi szinkron numeró 1-et.
Ilyen lett:
YouTube Videó


Igazándiból ez nekem nem jött be, sokszor majdhogynem a karbiba visszajutott a csőből a folyadék.
Ugyanakkor nem volt elég hosszú a csövem, így nagyon izgága volt a folyadékoszlop.

Aludtam rá egyet, majd következett a második kísérlet.
A hozzávalók:
- 2db befőttesüveg
- 3m cső (5mm belső átmérő)
- gumiám paszta (vagy bármien tömítő paszta)
- ablakmosó folyadék.

Az eredmény:
YouTube Videó


És végül működés közben:
YouTube Videó


Várom a véleményeket....
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
BigZso
#2 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 18:37:43
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 711
Regisztrált: 2012.04.14.

Bocsánat az okoskodásom miatt, de szerintem a folyadék tömege, valamint a két edényt öszekötő cső "csekély" átmérője miatt
a "mérési pontosság" megkérdőjelezhető.
Ati pihegett is egy kicsit az első vidiben a demonstráció után Grin
Az eszköz szép és működik még az is lehet, hogy én tévedek Hopp
Egyébként szép munka volt! Köszönjük!
BigZso Cowboy
f.vividscreen.info/soft/0c44aa673aefc815afa98483ae0e74fb/Yamaha-Logo-128x128.jpg
 
Vaszkez
#3 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 18:53:30
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Ati!

Most utálni fogsz, de két dologra felhívom a figyelmed:
1, a befőttes üveg méreténél fogva 1mm szinteltérést észre sem veszel, de ez az 5mm átmérőjű műanyag csőben a sokszorosa lesz, ami nem jó....egyszóval, a módszered ötletes, de rendkívül pontatlan, ne bízz benne!Nem
2, ne használj ablakmosó folyadékot, vizet,stb...szigorúan csak 2ütemű motorolajat (pl.Arol 2T), mert ha ebből véletlenül be is jut a motorba egy kevés, gond nélkül kidolgozza, legfeljebb kicsit füstöl
Csináld úgy, ahogy lesbat leírta, de hosszú csövet használj ( enyém kb.5m). Indításkor szorítsd el kézzel mindkét henger csövét, és ha már jár a motor, akkor engedd ki lassan, így mindjárt látni fogod, hogyha valamelyik henger nagyon megszívja a folyadék oszlopot a csőben. Állítás a csavaron valamelyik irányba és újra indítás...ha még gyorsabban, még jobban megszívja a folyadékot, akkor rossz irányba tekertél a csavaron, ekkor állítás másik irányba...ha jobb lett, akkor finomítás addig, míg alapjáraton a két csőben a folyadék oszlop magassága egyenlő nem lesz. Ha nem akar beállni, akkor szívócső, szívókönyök kirepedezés, vagy karbi membrán kezdő lyukacsosodása a valószínű. Én magamnak állítom így, Suri rámért műszerrel, mindössze 0,1 bar különbség volt a két henger között..
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Wolfati
#4 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 19:24:15
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Vaszkez!
Esélyed nincs, hogy útáljalak.
Unatkoztam, ezért csináltam.
Ez már csak kontroll volt, mert korábban egy autószerelő barátomnál vákummérővel belőttük.
Izgatott a dolog, ezért próbáltam ki ezeket.
Az üveges változatnál a szívócső felé menő csövek a kupak legtetején voltak rögzítve. A folyadékkal csak az áthidaló cső találkozott. Az ablakmosó a színe miatt volt lényeges.
Utánanéztem, hogy mekkora kiadás lenne egy saját műszert építeni.
Vákum mérő órát lehet kapni kb 2500Ft áron. Csatlakozók+cső kell még.
Ez még belefér a kísérletezésbe. szerintem menni fog.
Akkor fogok egy újabb beszámolót készíteni.
Szerkesztette: Wolfati - 2013 június 27. 22:30:14
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Giorgio
#5 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 20:46:37
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Atikém csak annyit mondanék, hogy jó pihit + HAJRÁ várom a kövi videnyót, nekem tetszik ez az ambíció! Wink
D R A G
S T A R
K L U B
 
Vaszkez
#6 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 20:51:36
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

lájkoltam..Yeah
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Giorgio
#7 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 27. 22:04:47
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 3166
Regisztrált: 2012.03.14.

Ati a végén még csillagász leszel KO
D R A G
S T A R
K L U B
 
Wolfati
#8 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 28. 08:26:38
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Köszönöm a jótanácsokat.
Azt el is felejtettem írni, hogy első - deszkás - menetnél 2T volt a folyadék.
Végül úgy döntöttem, hogy belevágok a mérőórás kísérletbe. De azt majd csak jövő hónapban.
Pl.: http://www.pneupl...o_also.htm

Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
BigZso
#9 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 28. 20:59:27
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 711
Regisztrált: 2012.04.14.

attis!
tekintsd meg Lesbath gondos munkáját az talán segíthet!
megtalálható: főoldal, navigációs menü (baloldal) letöltések, szerelési kisokos, Karbi szinkron yahoo
Igaz ez 1100-es leírás, de gyanítom, hogy ez alapján talán a 650-el is boldogulsz.
sok sikert hozzá!
ha valaki tud pontosabb infót, türelem az is itt lesz hamarosan Yeah
BigZso Cowboy
f.vividscreen.info/soft/0c44aa673aefc815afa98483ae0e74fb/Yamaha-Logo-128x128.jpg
 
BigZso
#10 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 28. 21:14:06
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 711
Regisztrált: 2012.04.14.

ez is segíthet
igaz nem beszél rendes nyelvet, de látni miről gagyog

YouTube Videó

BigZso Cowboy
f.vividscreen.info/soft/0c44aa673aefc815afa98483ae0e74fb/Yamaha-Logo-128x128.jpg
 
Vaszkez
#11 Hozzászólás nyomtatása
2013 június 29. 11:33:05
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Atis!

Ez a vidi tökéletes útmutatást ad, ez alapján mindent megtalálsz, mi hol van......a beállítást pedig úgy csináld, ahogy a srác mondjaWink
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Vaszkez
#12 Hozzászólás nyomtatása
2013 július 29. 12:58:07
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Az én tapasztalatom az 535-ös és a drag esetében is az volt, hogy az első henger kipufogó szelepénél kellett egy kis korrekció...túl könnyen jött ki a hézagmérő, valszeg pont a felső határérték közelében volt a hézag.Én mindig a kezemmel megmozgatom állítás, ill.ellenőrzés előtt a himbát, hogy érezzem, van-e hézag,...hiszen ha nincs, az nagyobb gáz, mint ha van, de esetleg nagy. Mivel a szívót 0,10-el, a kipufogót 0,15-el ellenőrzöm, mindig ki van hajtva a 0,05-ös és a 0,20 -as is. Csak kíváncsiság képen szívónál elsőnek a 0,05-t teszem be ( ha érzek az ujjammal kottyanást, vagyis hézagot), ha ez bemegy, akkor már valószínűleg nem támaszthatott ki nagyon a szelep még nagyobb hajtás után sem. Jön a 0,10-es...ha könnyen bemegy, akkor mindjárt megnézem a 0,15-t is! Ha ez is beesik, akkor alaposabban el kell gondolkodni, hogy a nagy hézag esetleg a fészket megdolgozta-e?...érdemes henger tömítettség vizsgálatot csinálni, ha van rá mód...Ha a 0,10-es húzósan megy be és ki, akkor jó, de gyakorlatban mindig fellazítom, közé teszem a 0,10-t és addig állítom, amíg jó húzósan tudom csak kihúzni, de vissza már nem tudom tenni...a 0,05-el újra csekkolom, annak könnyen közé kell mennie!..ha nem, akkor szoros lett és újra kell ismételni az állítást. A kipufogót ugyanígy csekkolom...0,10, majd a 0,15 és ha begy, akkor a 0,20...a procedúra u.az, mint a szívónál. A jeleknek egyezniük kell a generátor házban és a vezérmű fogaskeréknél is. Kisebb mértékű lánc kopás, vagy nem kellő előfeszítés okozhatja azt, hogy nem teljesen fedi egymást a két jel a vezérmű fogaskeréknél, de olyan, hogy nem látni jelet, csak akkor lehet, ha 180 fokkal elforgattad a főtengelyt, vagy rossz hengert nézel. A menetirány szerinti első henger a dragnál a kettes számú henger és a menetirány szerinti hátsó henger az egyes számú...mármint gyújtás és szelepbeállítás szempontjából!
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Vaszkez
#13 Hozzászólás nyomtatása
2013 július 30. 19:44:00
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Szia Sanyi!

1, szelephézag: a generátor rotoron alapvetően 3 jel van, " TI" ez a hátsó, azaz 1.sz.henger felső holtponti beállító jele. Van egy " I " ez az első, azaz a 2.sz. henger felső holtponti beállító jele. ezenkívül van egy leginkább "H"betűre hasonlító jelölés, ami a gyújtási időpontok stroboszkópos ellenőrzéséhez van.(Service manual 3-7.)

2, karbi szinkronnál alapvetően az alapjáratot ellenőrizd, ha itt jó, az már fél siker. Gáz fröccsözni nem érdemes, helyette inkább próbáld meg egyenletes emelt fordulaton tartani. Ha itt lesz némi eltérés( 5-6mm belső átmérőjű műanyag csőnél kb.max.4-5cm), ez még nem gáz. Ha ettől sokkal több, vagy változik, tehát hol az első henger, hol a második megy el, akkor valószínűleg tömítettségi problémák, vagy kezdő membrán hiba lesz szerintem..Ja, lényeges, hogy meleg motornál végezd az ellenőrzést!

3, dúsítás: az úszóház egyik oldalán találsz egy U alakú bemélyedést és ott lesznek az állító csavarok. Kb. 3-3 1/2 kihajtás bentről számolva
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
Wolfati
#14 Hozzászólás nyomtatása
2013 november 09. 17:15:45
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Sziasztok!
A kitartó aknamunka eredményeképpen ez a kis kézikészülék landolt nálam egy autószerelő ismerős jóvoltából.
imageshack.us/a/img196/9670/gz18.jpg
imageshack.us/a/img9/1853/3xgw.jpg
imageshack.us/a/img689/482/9pff.jpg

Megkaptam használatra.
Tehát ha szükséges lenne valakinek a karbiszinkron, akkor viszem magammal és hajrá!
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
BigZso
#15 Hozzászólás nyomtatása
2013 november 09. 18:01:13
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 711
Regisztrált: 2012.04.14.

Ati!
Miskolc? joakaro
smileyride
BigZso Cowboy
f.vividscreen.info/soft/0c44aa673aefc815afa98483ae0e74fb/Yamaha-Logo-128x128.jpg
 
Wolfati
#16 Hozzászólás nyomtatása
2013 november 09. 19:18:58
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

MOST????
JujJujJujJuj
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Vaszkez
#17 Hozzászólás nyomtatása
2013 november 09. 20:01:43
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1746
Regisztrált: 2012.10.23.

Ati!

Mielőtt bármit csinálsz, először ide gyere hozzám...pontosság ellenőrzésre!smileyride
Élj úgy,hogy motorozhass és motorozz úgy, hogy élhess
 
BigZso
#18 Hozzászólás nyomtatása
2013 november 10. 19:34:20
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 711
Regisztrált: 2012.04.14.

Jenő!
gyere haza, ha végeztél az ellenőrzéssel majd visszamész
esetleg Ati is besegít, hogy gyorsabban menjen Igen
karácsonyra mindenki karbiszinkron állítást kap! joakaro
Szerkesztette: BigZso - 2013 november 10. 19:35:49
BigZso Cowboy
f.vividscreen.info/soft/0c44aa673aefc815afa98483ae0e74fb/Yamaha-Logo-128x128.jpg
 
Wolfati
#19 Hozzászólás nyomtatása
2014 március 15. 19:48:07
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Végre itthon van a kicsike.
Gyorsan lecsekkoltam a karbiszinkront:
YouTube Videó

Jó lett??
Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Wolfati
#20 Hozzászólás nyomtatása
2014 március 16. 07:37:23
Avatar

Klubtag


Hozzászólások: 1692
Regisztrált: 2012.03.11.

Ezért van...

Üdv:
Wolfati
XVS650 2004
 
Ugrás a fórumra:
 
imageimage
image Hasonló témák image
 
Téma Fórum Válaszok Utolsó üzenet
Karburátor szinkron Minden, mi velünk kapcsolatos 2 2015 október 18. 19:52:35
1100 szelephézag és szinkron beáálítás Hajtómű 18 2015 május 07. 18:11:12
 
imageimage
image image